Saat kutsun johonkin kivaan tilaisuuteen. Ilahdut kutsusta ensin mahdottomasti, onhan luvassa kivat pippalot. Sitten heti, kun olet tsekannut kalenteristasi ettei tuolloin ole muita menoja, se jysähtää takaraivoon: "Siis ou nou, mitä mä laitan päälle??!!". Huuda hep! jos et voi tätä allekirjoittaa. Sit mä oon sulle myös hieman kateellinen ;)

Mun pippalot tällä kertaa oli firman pikkujoulut, and nothing to wear eikä aikaa ostaa mitään uutta. Olin jo hieman tuskainen kunnes muistin että neulekopassahan on jo viime helmikuusta pyörinyt yksi keskeneräinen boleron tekele. Armotonta tikuttamista (=neulomista) aina viime metreille ja voilà, bolero valmistui juuri ajoissa. Ok, mä tiedän, että bolerot on jo hieman passée, mutta tähän tarkoitukseen se sopi aivan hyvin.


274735.jpg

Luumubolero
Malli: Oma, soveltaen Drops design'in boleron ohjetta.
Lanka: Novitan Florica
Puikot: 3 1/2

Boleron viimeistely tapahtui höyrysilitysraudalla ja ompelukoneella. Niin, mä kai olen hc-neuloja* ton viimeistelyn suhteen. Kerran yritin pingottaa pitsineuleen kaiken taiteen ja sääntöjen mukaan, mutta se ei ollut mun juttu. Kun neule on valmis, niin sit en enää halua aikailla. Höyrysilitysraudalla saa hyvää jälkeä nopsaan. Itseasiassa tämä asia on opittu jo lapsuudessa. Kun pienenä tyttönä neuloin milloin mitäkin koulujuttua ja siitä näytti tulevan vähän kupruileva tms. niin äiti aina lohdutti "kyllä se kato siitä kun sitä vähän prässää." ja niinhän siinä aina kävikin. Kyllä äiti tietää :)

Lähikuva neuleen pinnasta:

274734.jpg

* joo, mä tiedän että yhdistelmä hc-neuloja kuulostaa enemmän kun kornilta ainakin ei-neulojan korvissa..